Regulamin Konkursu Sygnalistów
I. Występy konkursowe
1. Do konkursu mogą przystąpić tylko wykonawcy, którzy
zgłosili swój udział w ustalonym terminie na "Karcie zgłoszenia" przesłanej do
Sekretariatu Komitetu Organizacyjnego.
2. W konkursie mogą wziąć udział tylko muzycy amatorzy.
3. Każdy sygnalista może w czasie konkursu wystąpić tylko
jeden raz i tylko w jednej klasie sygnałów myśliwskich kategorii solowej. Każdy
sygnalista, z wyjątkiem kierownika muzycznego, może w czasie konkursu wystąpić
tylko jeden raz i tylko w jednej klasie sygnałów myśliwskich kategorii
zespołowej.
4. W trakcie występu nie wolno korzystać z nut i nie
wolno dyrygować zespołem.
5. Podczas występu należy grać sygnały myśliwskie zgodnie
z obowiązującym zapisem nutowym zatwierdzonym i ogłoszonym w Polskim Związku
Łowieckim (wg zbioru "Sygnały myśliwskie" wydanego przez "Łowiec Polski" w 2001
roku, praca zbiór. Pod red. Macieja Strawy - zaakceptowana przez Komisję
Muzyczną Klubu Sygnalistów Myśliwskich PZŁ i zatwierdzona uchwałą nr 14
Naczelnej Rady Łowieckiej z dnia 10.04.2001 r.). Jeżeli wykonywane sygnały
napisane są na kilka głosów, należy zagrać wszystkie z nich. Adres strony www.muzyka.mysliwska.pl
6. Wykonawcy powinni być ubrani w stylu myśliwskim,
leśnym, jeździeckim lub historycznym. W zespole należy nosić jednolity ubiór.
Myśliwi i leśnicy mogą nosić umundurowanie organizacyjne, nawet jeżeli różni
się ono kolorystycznie i pod względem kroju od umundurowania pozostałych
członków zespołu. Nakrycie głowy jest obowiązkowe.
7. Prezentacja odbywa się w lekkim rozkroku, z lewą ręką
spoczywającą na biodrze, palce powinny być zwarte. Przykładanie i odkładanie
rogu do i od ust powinno odbywać się jednocześnie przez wszystkich członków
zespołu.
8. Kolejność występu poszczególnych solistów i zespołów
ustalana jest losowo przed rozpoczęciem konkursu.
II. Podział na kategorie i klasy
1.
Kategoria solowa (indywidualna):
a. Przesłuchania konkursowe odbywają się
w klasach: D, C, B, A.
b. Prowadzona jest klasyfikacja: ogólna, konkursowa i pozakonkursowa.
2.
Kategoria zespołowa:
a. Przesłuchania konkursowe odbywają
się w klasach: D, C, B, A, G.
b. Prowadzona jest klasyfikacja: ogólna, konkursowa i pozakonkursowa.
3.
Opis klas konkursowych:
Klasa D - dla dzieci w wieku do 12
lat. Kategoria solowa i zespołowa. Dozwolone są rogi Plessa in B i rogi Par
force in B. obowiązują dwa sygnały dowolnie wybrane z klasyfikacji konkursowej.
Minimalna liczebność zespołu wynosi 2 sygnalistów. Dziecko może wystąpić w
klasie C, B, A, G za zgodą rodziców lub opiekunów. Należy o tym powiadomić w
zgłoszeniu.
Klasa C - kategoria solowa i
zespołowa. Dozwolone są rogi Pless in B i rogi Par force in B. obowiązuje jeden
wylosowany zestaw trzech sygnałów z
klasy C. Minimalna liczebność zespołu wynosi 2 sygnalistów.
Klasa B - kategoria solowa i
zespołowa. Dozwolone są rogi Pless in B i rogi Par force in B. obowiązuje jeden
wylosowany zestaw trzech sygnałów klasy B. Minimalna liczebność zespołów wynosi
3 sygnalistów.
Klasa A - kategoria solowa i zespołowa. W kategorii solowej dozwolone są
rogi Pless in B i rogi Par force in B. w kategorii zespołowej dozwolone są
tylko rogi Pless in B. obowiązuje jeden wylosowany zestaw trzech sygnałów z klasy
A. Minimalna liczebność zespołu wynosi 4 sygnalistów.
Klasa G - tylko kategoria zespołowa.
Dozwolone są rogi Pless in B i rogi Par force in B, przy czym rogi Pless in B
powinny dominować w stosunku do rogów Par force in B jak 2:1, lecz nie więcej
niż 3:1. Obowiązuje jeden wylosowany zestaw trzech sygnałów z klasy G.
Minimalna liczebność zespołu wynosi 6 sygnalistów.
4.
W poszczególnych
klasach obowiązują sygnały myśliwskie wg klasyfikacji konkursowej KSM PZŁ. W
każdej klasie utworzono 5 zestawów konkursowych po 3 sygnały. Jeden z tych
zestawów zostaje wylosowany przed konkursem. Wylosowany zestaw powinien być
prezentowany w odpowiedniej kolejności sygnałów. Jury może zmniejszyć ilość
wykonywanych sygnałów do dwóch.
5.
Zespoły, które nie
spełniają wymagań regulaminowych, mogą zostać dopuszczeni do występu w
klasyfikacji pozakonkursowej. Goście z Zagranicy biorą udział na tych samych
warunkach co Polacy.
III. Ocena Jury
Organizator konkursu powołuje
jury, które ocenia wykonanie sygnałów i utworów muzycznych. W jego skład
wchodzi minimum trzej jurorów, w tym co najmniej jeden juror nominowany z
Kolegium Jurorów KSM PZŁ, jako przewodniczący Jury. Od roku 2004 w skład Jury
będzie co najmniej dwóch jurorów nominowanych. Każdy z jurorów ocenia
zaprezentowane sygnały samodzielnie wg następujących kryteriów:
a. Wygląd zewnętrzny, prezentacja wykonawcy - 0-10 pkt.
Za cały występ
b. Zgodność wykonania z zapisem nutowym - 0-10 pkt. Za
jeden sygnał
c. Technika zadęcia, brzmienie dźwięków - 0-10 pkt. Za
jeden sygnał
d. Wykonanie artystyczne 0-10 pkt. Za jeden sygnał
W celu uniknięcia miejsc ex
aequo, przy tej samej ogólnej liczbie punktów uzyskanych przez uczestników
konkursu, wprowadza się zasadę uszeregowania zajętych miejsc na podstawie
punktów przyznanych za poszczególne kryteria konkursowe w następującej
kolejności: a/ zgodność wykonania z zapisem nutowym, b/ technika zadęcia,
brzmienie dźwięków, c/ wykonanie artystyczne, d/ wygląd zewnętrzny, prezentacja
wykonawcy. Każdy z jurorów wypełnia arkusz oceny konkursowej.
IV. Wyróżnienie za udział i
osiągnięte wyniki
Wszyscy uczestnicy konkursu
otrzymują dyplomy i w miarę możliwości odznaki konkursowe:
VRegulamin Konkursu Muzyki Myśliwskiej
1. Konkurs rozegrany zostanie tylko w kategorii
zespołowej z podziałem na cztery klasy: MB, MEs, MD, MSH. Minimalna liczba
członków zespołów wynosi 3 osoby. Obowiązują trzy utwory o tematyce myśliwskiej
nieprzekraczające łącznie 7 minut. Wolno grać z nut.
2. Opis klas konkursowych:
Klasa MB - dozwolone tylko rogi Pless in B (bezwentylowe i wentylowe) i rogi
Par force in B (bezwentylowe i wentylowe).
Klasa MEs - dozwolone są tylko rogi Par force in Es
Klasa MD - dozwolone są tylko rogi Par force in D
Klasa MSH (SH- salon hubertowski), dozwolone jest wykonanie instrumentalne (na
instrumentach muzycznych nie myśliwskich lub rogach myśliwskich i instrumentach
nie myśliwskich), a także wykonanie wokalne i wokalno - instrumentalne
3. Każdy zespół jest zobowiązany przed konkursem przesłać
na adres komitetu organizacyjnego partytury utworów dowolnych. Partytury
powinny być oprawione i przygotowane w pięciu egzemplarzach, po jednym dla
każdego z jurorów
4. Pozostałym wymagania według "Regulaminu Ogólnopolskich
i regionalnych Konkursów Sygnalistów Myśliwskich".
VI Sygnały Myśliwskie
Klasyfikacja
konkursowa Klubu Sygnalistów Myśliwskich PZŁ
Klasa "C" i "D"
- Apel
na łowy
- Naganka
naprzód
- Zakaz
strzału w miot
- Rozładuj
broń
- Zbiórka
myśliwych
- Koniec
polowania (sygnał obowiązkowy)
- Stój
- Całość
- Zając
na rozkładzie
- Królik
na rozkładzie
Klasa "B"
- Posiłek
- Król
polowania
- Wilk
lub ryś na rozkładzie
- Jeleń
na rozkładzie
- Daniel
na rozkładzie
- Dzik
na rozkładzie (sygnał obowiązkowy)
- Sarna
na rozkładzie
- Jenot
na rozkładzie
- Drapieżnik
na rozkładzie
- Pióro
na rozkładzie
Klasa "A" i "G"
- Pobudka
- Powitanie(sygnał
obowiązkowy)
- Darz
Bór
- Pasowanie
myśliwskie
- Żubr
na rozkładzie
- Niedźwiedź
na rozkładzie
- Łoś
na rozkładzie
- Muflon
na rozkładzie
- Kozica
na rozkładzie
- Lis
na rozkładzie